1 okt. 2015

Det drar

Lilla dot vill ha en grå mössa så jag stickar grå mössor. Ja det blir faktiskt två, en ljus- och en mörkgrå. Den ljusa är klar men den mörka är inte påbörjad.
Den är stickad efter Johanna på Fjällbo shops mönster Mössa med vridna flätor. 
Jag gjorde en blå till mig häromdagen i Peruvian quick och den här grå är stickad i Viking Alpaca. Ett supermjukt garn, som att ha ett litet ulligt och gulligt moln på huvudet.

Jag önskar jag kunde visa bilder på spännande utveckling i utbygget men just nu görs det saker som inte gör sig så bra på bild, som eldragning och förberedande arbete för att ta hål i ytterväggen som snart blir innervägg. 
Leveransen av glaspartier är försenad. Trist.

Himmel och hav är sällan trist. I morse speglade sig gyllene stråk från himlen i havet.
Och ikväll är himlen i väster vackert rosa bakom träden. 
Vi tittar sällan åt det hållet. Havet drar ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar