24 okt. 2015

Fudge och nougat

Dagar som den här när det aldrig blir ljust är det svårt att se världen i färg men när jag hittade en liten rumpa i en stam tyckte jag att det var ganska kul. Jag funderade på vad det var för en liten filur som satt där inne i stammen och visade upp bakdelen så där utan att generas. 
Kanske var det helt enkelt en liten rumpnisse.

En liten sväng i skogen är bra grejer. 
Havet låg alldeles spegelblankt och det var så tyst att man hörde sina egna tankar. 

Nova älskar att titta ut över havet. Hon går inte i men hon står där, länge, och funderar och njuter, precis som vi. 
Nova en skön böna, lite dämpad idag dock efter att ha satt i sig en påse fudge igår och sviterna efter det. Fudge för en liten hund är inget vidare och det fick hon lära sig den hårda vägen.
Sötnosen!

I syrummet har nu nougatblocken sytts samman. Nästa steg är ett par bårder. 
Den yttersta bården ska bli brun tänker jag mig men den innersta ska tillföra lite färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar