1 nov. 2015

Vi lyser upp november!

Så där ja, nu är novemberutmaningen igång och vi hjälps åt att lysa upp i höstmörkret. Det finns redan flera inlägg på Instagram med hashtaggen #ViLyserUppNovember. Så roligt!
Läs mer om utmaningen i det HÄR inlägget om du inte vet vad det handlar om.

Min dag började alldeles stillsamt och eftersom dimman låg ganska tät så var naturen nästan helt tyst.
På bilrutan låg några eklöv och tillsammans med trädens speglingar i rutan så blev det en vacker installation som fick mig att le och förundras över naturen.
Även idag fortsatte syträffen och jag sydde klart toppen i de mildaste färgerna, nästan som dimma tänker jag.
Tilda-tyger alltsammans utom det rosa tyget med vita prickar i den innersta bården.
Även till det här projektet är kantremsan klar.
Innan det var dax att packa ihop symaskinen och städa ur lokalen så hann jag börja på en löpare. Jag tänker att den kan passa på bordet i vårt blivande uterum.
Undrar vilket som blir klart först, duken eller uterummet?

Ett alldeles utmärkt sätt att lysa upp en novemberdag är att kalasa på kakor!
Oj så många sorter vi hade till avslutningsfikat på syträffen! 
Att bara träffas och sy tillsammans är i sig ett bra sätt att lysa upp tillvaron. Tack och kram till alla quiltare!
En rosa kvällshimmel och ett litet ljus i en blomljusstake får runda av dag ett.
Det har varit en väldigt bra start på den här månaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar