7 apr. 2015

På väg mot Valborg

För exakt tre år sedan, den 7 april 2012 såg det ut så här hemma hos oss.
Idag bor vi visserligen på ett annat ställe men det är inte det som är den huvudsakliga skillnaden.
Strålande sol och 16 grader är rätt långt från den vita vintern. Jag gillar båda bilderna men visst är det något speciellt med de här första varma fina dagarna.

Katterna brukar gå upp med mig på morgonen men idag tyckte de att jag gick upp alldeles för tidigt. De har vant sig vid lediga påskdagar och sovmorgnar men idag hade vi vanlig vardag igen. 
En ovanligt vacker vanlig vardagsmorgon.

När jag kom hem efter jobbet låg en ny rolig leksak och väntade på mig, ett objektivtillbehör till min mobiltelefon så jag nu kan ta både macro- och vidvinkelbilder.
Jag var tvungen att testa direkt. 
Tänk vad man kan göra med en mobiltelefon och ett par linser!  
Jag vet att jag bestämt mig för att sticka på koftan Siri ett tag fram över, som jag skrev om igår, men det kliar i fingrarna att börja sticka en sjal av de här vackra härvorna.
Färgen heter Valborg, och visst måste jag ha en sjal klar till valborgsmässoafton i det fantastiska garnet?! Jag har inte bestämt modell än, jag vill göra en sjal som framhäver garnet, och det är väl koftan Siris smala lycka... Förslag på sjalmodell någon?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar