10 apr. 2015

En dag för avslut

Att lägga saker bakom sig för att gå vidare med nästa är nödvändigt ibland. Det kan vara både skönt och befriande, precis som sorgligt och tungt att avsluta saker. Andra saker, som stickningar, är bara roligt att avsluta och idag har jag avslutat två projekt. Mysteriesockorna Marit som Dödergök designat för Stickamera är nu ett helt par även om jag bara bjuder på en bild på den ena just nu. 
Jag är väldigt förtjust i mönstret till de här sockorna och stickar säkert ett par till. 
Jag har också maskat av sjalen jag började på förra sommaren.
Den ligger på tork och jag vill att den ska torka fort för jag ser verkligen fram emot att känna den över axlarna. Den är så mjuk att jag tror att den kommer kännas som ett par änglavingar mot huden. Uppgifter om garn och sånt kommer när jag tagit bilder på den färdiga sjalen.

För övrigt har det varit över 18 grader i vår lilla stad idag. Det var så varmt att jag fick skoskav på båda hälarna  när jag gick en sväng efter jobbet. Det är helt klart värt skoskav när det är så vackert väder i mitten på april.



Det är ren lyx att kunna gå på så vackra stigar!
Det är också ren lyx att få en så vacker fredagskväll.
Nästan som sommar.

3 kommentarer:

  1. Du bor så fint och med vacker utsikt. Nu närmar sig min flytt,hus är inköpt:-)).Spännande och väldigt mycket jobb,ja,du vet ju redan hur det är.
    Trevlig helg. Hoppas det blir en skön dag idag,sen lär annat väder vara på gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Lycka till med flytten!
      Kram

      Radera
  2. Sjalen är sagolikt vacker!

    SvaraRadera