29 apr. 2015

Åskblått

Ta daa! Koftan Siri är klar!
Den är stickad i Kampes 2-trådiga ull i en färg som kallas åskblå, nr 237. Ett passande namn. 
Eftersom jag stickar så löst så gick jag ner i stickstorlek så min kofta är stickad på 3 mm-stickor i st för 4 mm. 4 hg garn gick åt ganska exakt till storlek XL.  
Jag har några fler knappar än originalmönstret. 
Det tog nio månader att få den här koftan klar, från uppläggning till uppsköljning och innan dess hade jag haft mönstret ända sedan den släpptes på Ravlry. En del saker måste få mogna långsamt. 
Koftan är precis lagom vilket är bra eftersom jag var rädd att den skulle bli för liten. Den drar kanske ihop sig något och då får väl jag också göra det.

Morriskatten har inte fått ny veterinärtid förrän nästa vecka. Haltande har inte blivit bättre men han är ganska bra på att ta det lugnt, t ex passade han på att vila en liten stund i tvättstället... 
för att sedan hoppa ner i badkaret. Han tycker om när jag låter vattnet rinna lite sakta så han kan räkna vattendroppar eller vad han nu gör. 
Undrar var jag ska vila? Inte i badkaret i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Det var en fin kofta du stickat, härlig blå färg. Du är så duktig.

    SvaraRadera
  2. Koftan är riktigt snygg på dig!

    SvaraRadera