13 apr. 2015

Lägga tassarna på

Det här är Marit.
Marit som varit Stickameras mysteriesocka och som Dödergök gjort mönstret till. 
Det turkosa garnet är Austermann step classic och det mörkblå är Shoppel-wolle Admiral cat print. Det gick åt mindre än 50 gram av vardera och jag stickade på stickor 2,5 mm. 
Jag gillar verkligen mönstret och jag gillar verkligen hur sockorna känns på mina fötter!
På tal om fötter... Morris har lagt tassarna på syrrans. 
Att ha husdjur är verkligen en glädje.
För övrigt borde jag ägna all vaken tid åt att skriva de kommande fjorton dagarna men att tvinga fram ord ur sitt inre är hart när omöjligt så jag stickar lite och försöker slappna av och andas djupt och lugnt.  
Det bara vill bli bra.


1 kommentar:

  1. Gud vilken läcker färg på sockarna, blev smått förälskad.
    Tasshögen är ju bara för mysig.
    kram

    SvaraRadera