18 apr. 2015

Oanade möjligheter

Då och då får jag frågan om jag slutat sy lappteknik. Det har jag inte men efter en lång tuff period inkluderat en flytt från stort hus till ett mindre och med beaktan av att jag sydde 21 stora lapptäcken  på mindre än fyra år så har lust och ork inte varit så stor. Då och då glimtar ändå inspirationen fram och omgiven av kviltare har jag idag sytt en liten topp. 
Lagom storlek för ett barntäcke. Nu gäller det bara att hitta några passande tyger till en bård eller två. Täcket är blått som himlen och havet. 
Efter lunch gick vi en liten runda ner till Kalmarsund. 
Här, där vi är nu, är marken nästan i jämnhöjd med havet överallt. Vi tittade till Stuvenäs-eken på vår promenad. 
Den är 9,7 m i omkrets och ca 700-800 år gammal. Respekt!
Av ett materialset som följt med en tidning tidigare i år, där jag inte var så förtjust i mönstret, fick kreativiteten härja fritt. Det blev en liten kom-ihågtavla. 
Var ljuset! 
Och jodå, nästa projekt är redan på gång. 
Inget mönster, bara färgsorterade rester. Precis sådant som inspirerar mig. I begränsningen finns oanade möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar