11 apr. 2015

Sommarklänning

Sol och 19 grader - och jag valde att sitta inomhus och sy! Det var nämligen kurs hos Ingrid på Husqvarnabutiken i Vimmerby och den ville jag inte missa. Vi ritade mönster till klänningar, tunikor eller tröjor efter våra egna mått och sen gick vi lös på trikåtyger.
Jag sydde en somrig klänning. 
Det superfina tyget säljer Ingrid och så fort jag såg det så ville jag ha en klänning i det.
Jag valde att sy en vågig rullfåll i nederkanten. Somrigt tycker jag. 
Djup urringning och trekvartslånga ärmar valde jag också
och jag hann vara ute en liten stund i det vackra vädret.
Bra dag helt enkelt.

8 kommentarer:

  1. Väldigt fin klänning du har gjort. Gillar den verkligen! Mvh Titti

    SvaraRadera
  2. Du passar väldigt bra i denna jättefina sommarklänning. Jag gillar ärmarna-trekvarts. Superfin.

    SvaraRadera
  3. Så underbar. Kula att sy kläder när man hittar fina tyger o bra mönster.

    SvaraRadera
  4. Kula,nej,det skall det så klart inte stå:-)).

    SvaraRadera
  5. Fin klänning och en vacker modell!
    kram

    SvaraRadera
  6. Å vilken fin klämning! Jättevacker. Ann

    SvaraRadera