14 jan. 2015

Solmakt och billiga nöjen

Om en uppsköljning och lätt blockning är Lopi affection-koftan klar. Ännu ett projekt mindre i min samling av pågående stickningar och jag bjuder på ett par usla badrumsbilder bara för att jag kan. 
Trots att det var trist att sticka i svart så är jag ändå nöjd med färgvalet. 
I morgon kör jag den på ullprogrammet i tvättmaskinen och håller tummarna att det blir bra. 

På min eftermiddagspromenad såg jag de sista strimmorna av solljus. Jag förstår att människor i alla tider tillskrivit solen stor makt. Den gör ju underverk, både med naturen och humöret!

 Resten av himlen var målad i pasteller och jag skulle vilja fånga det på en tavla, det vackra blå och trädens siluetter. Det skulle vara så vackert i akvarell, nästan lika vackert som på riktigt. 
Glad som en tok blev jag för några solstrålar.
 Det är billiga nöjen det, att glädjas åt sol och himlens färger. 

1 kommentar:

  1. Jag tycker du kan glädjas åt en fantastiskt snygg kofta också! Riktigt fint i halsringningen!!

    SvaraRadera