6 jan. 2015

Målet uppnått

När min jul- och nyårsledighet började funderade jag på om det var möjligt för mig att gå ett maraton. Inte i ett sträck men summan av mina promenader skulle komma upp i 42,2 km. Vissa dagar blev det inga promenader alls men de flesta andra blev den en runda, lång eller kort. Den kortaste blev 1,6 och den längsta 7,2 km. Många i sol, några i snö, bara en i regn och temperaturen har varierat från plus sju till minus sju grader. När jag summerat ledighetens promenader konstaterar jag att det blev 43,8 km, så målet uppnåddes med en liten marginal. Jag känner mig så nöjd!

Dagens tur tog vi i den karga havsnära skogen. Maken är så pass pigg efter förkylningen att han följde med. 
Det är inte något tjockt jordlager här. 
Vattnet i den lilla bäcken var bottenfruset. 
På vissa ställen är det mer vass än träd. 
Jag tror naturen har lite sympatiångest för att ledigheten snart är slut eftersom den lagt molnlagret så lågt idag. 
Nåja, 43.8 km!
Ibland är det bra att sätta upp mål.

Inomhus råder viss dåsighet.
Minerva ligger som vanligt på sin kudde. 
Luna ligger som vanligt bredvid en kudde.
Morris kan man hitta lite var som helst, och inte sover han heller. 

Koftan är färdigstickad! Den har nu både fickor 
och en stor fin knapp. 
Just nu ligger den i tvättmaskinen.
Spännande!

2 kommentarer: