23 jan. 2015

I brist på snö


Nej, vi har ingen snö. Ingen alls faktiskt. Det är både bra och dåligt; jag är glad att slippa skotta men jag tycker att snölandskap kan vara bland det vackraste som finns.
När vi nu inte har någon snö så passar jag på att gå på stigar som inte hade gått att ta sig fram på om snön legat djup. Udden utanför Södra hamnen hade jag inte kommit åt till exempel men nu gör jag det.
Att bara stå där och andas. Det är livet det. 
Blå Jungfrun gömmer sig så gott hon kan för nyfikna blickar. 
Alldeles alldeles stilla, precis vad som behövs en fredagseftermiddag.

Jag har fastnat, som jag brukar, när jag stickar halvvantar. De är otroligt vanebildande. Det finns alltid något nytt att testa, någon tumkilsvariant att prova och garnrester att sticka slut på.
Fort går det också. Om maken lagar middag och jag lyssnar på ljudbok så hinner jag en bra bit på en kväll. 
De två restgarner jag hittills använt i det här paret är snart slut så nu får jag vara lite uppfinningsrik när jag ska göra dem färdiga. Det får bli morgondagens fundering. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar