22 jan. 2015

Att ge till sig själv

Att ge presenter till sig själv en bra grej tycker jag. Jag har gett mig en jättefin present bara för att jag promenerat flitigt sedan innan jul. Det är en efterhandskonstruktion men den funkar bra ändå eftersom det är nu jag behöver lite uppmuntran. Vad gör man inte?
Jag beställde en stickkasse och ett sticketui av duktiga Ann-Britt med butiken Rät o Avig.
Otroligt fina och välsydda och så roligt att ha ett eget set!
Tack Ann-Britt!

I soffhörnet fortsätter jag teststicka flerfärgsmönster med restgarner. Jag är värdelös på att bara sticka provlappar så utan att jag vet hur det gick till så blev det en vante.
En halvvante som är för stor för mig och för liten för maken. Någon gång kanske den hittar sin rätta hand? 
Jag måste öva mer, det är fortfarande knepigt för mig att få till en stickning med jämna maskor när jag stickar med två färger. När jag stickar tvåändsstickning blir maskorna ljuvligt jämna och det är väl den bilden jag har framför mig och vill uppnå även i vanlig stickning. Gaaah!

Nåja, vattnet sjunker så sakta undan och även om det inte går att gå torrskodd på stigen så behöver man inte längre vada i djupt vatten ner till bryggan.
Tröttluvan är på men ut kom jag ändå.
Presentvärt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar