10 jan. 2015

Dramatiskt

Stormen Egon drar fram så det både hörs och känns. Vi är glada att vi inte har strömavbrott och hoppas att vi slipper. På förmiddagen, innan det började blåsa för mycket, så gick vi en runda. Halt var det och snöade gjorde det men det var skönt ändå och vi misstänkte ju att vi skulle behöva stanna inne resten av dagen.
Vi gick till en båtbrygga en bit ifrån där vi bor. 
En djup vik som säkert är härlig en fin sommardag. 

Vi passade på att fylla på hos fåglarna också. Inte lätt för de heller när det är oväder.
Minerva vet hur man tacklar snö och blåst i alla fall. 
När det slutat snöa var himlen väldigt dramatisk en stund. 
Nästan overkliga färger. 
Jag tar några varv då och då på min svarta kofta. 
Jag tycker mycket bättre om att sticka uppifrån och ner i stället för tvärtom. Nu är det svårt att göra intagningar för midjan så att de hamnar på rätt ställe. Stickar man uppifrån så är det så lätt att prova efterhand, nu får jag chansa lite när jag håller upp stickningen runt kroppen. Jag mäter lite mot min grå kofta också, det är lättare än att prova.

Otroligt nog har jag sytt lite idag också! 
Det har inte hänt många gånger senaste månaderna men vem vet, syinspirationen kanske är på väg tillbaka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar