10 aug. 2020

Svårt att skiljas från

Vissa saker är svåra att skiljas i från, ibland av en tydlig och klar anledning, ibland av en mer diffus
Härom morgonen satte jag mig med ritblocket och vände upp en sida med rutor jag målade i våras. Jag hade ingen särskild plan, målade bara rutor lite huller om buller. Kände liksom ingen relation alls till de där rutorna så den blev liggande ofärdig men jag kunde ändå inte slänga den.
Nu däremot, var det helt klart att jag skulle använda rutorna som en bakgrund, helt oberoende av deras form, och blommor började växa fram ovanpå.
När tuschen torkat förstärkte jag med ytterligare ett lager av akvarell, bara i blommor och blad, och
det kändes helt rätt.

Svårt att skiljas från Dunis är det definitivt, sötare och mysigare kattunge får man leta efter.
Dunis är en Helig Birma, uppfödd hos min bror och svägerska. Nu ska han flytta till sin nya familj vilken dag som helst.
Den lille gosbollen. Vilken tur att vi redan har tre underbara katter, tre självständiga individer som inte skulle gilla om det kom en kattunge i huset.
Fast jag måste erkänna att det var frestande att stoppa ner Dunis i väskan när vi skulle åka hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar