20 aug. 2020

Himmel och havfilten

Alla mina blå och turkosa restnystan, nästan 400 gram, blev både himmel och hav.

En lagom stor filt att mysa under när kvällarna är svala eller när hösten kryper fram. 
Mönstret som jag utgått ifrån är Habitation throw av Helen Stewart men jag stickade med dubbelt garn på stickor 6 mm i stället för enkelt garn på tunna stickor och
jag gjorde filten rektangulär i stället för kvadratisk. Lättare att få in sina långa ben under den då. 
Första arbetsveckan efter semestern är avklarad för min del. Snabbt och lätt smyger vardagen på, precis som om man aldrig varit därifrån. Det är ljuvligt med semester men visst har vardagsrutinerna också sin tjusning. 

Visst är det bra ändå, att ha en egen himmel och ett eget hav
att plocka fram när sommaren så småningom känns avlägsen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar