9 juli 2020

En linnehandduks utveckling

Jag fick en jättefin linnehandduk av en kär vän förra året och jag ville göra något av den eftersom jag tyckte att den var för fin för att användas som handduk. 
Efter en del funderade lyckades jag få en liten handduk att räcka till två stora och två små väskor eller necessärer. 
Det blev varsitt set, ett till min vän och ett till mig. 
Jag kompletterade med enfärgat linnetyg och
hade en rolig stund vid symaskinen. 
Eftersom materialtillgången var väldigt begränsad känns det extra roligt att 
jag fick ut så mycket. Jag blir nästan alltid inspirerad av att ha en begränsad mängd material att jobba med, det triggar skaparlusten. 
Alla delar är unika och de enda i sitt slag. 
Tänk vad roligt man kan ha med en kökshandduk i det vackra Tällbergsmönstret! 
💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar