3 maj 2020

Rainy windows

Det har kommit några härliga vårregn de senaste dagarna,
vilket passar bra till senaste sockorna som blivit färdiga.
Mönstret heter Rainy window och är det tredje mönstret i The handmade sock society 3
Nog kan man se regndropparna glida ner för en fönsterruta? 
Jag har stickat i Manduzana Sock, i färgen Jazz. Ett perfekt regngrått garn. 
Första paret var Luminary och det andra Ambient.
Temat för denna tredje säsong av sockmönster är utforskande av atomrfären. Undrar vad det ska bli efter lyskraft, luften runt omkring oss och regniga fönster? 
Kanske blixtar och dunder?

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra sockor! Jag borde lägga upp till någon variant eftersom jag gillar att ha en liten stickning i väskan att ta upp vid behov. I soffan stickar jag en kofta till ett barnbarn och bredvid ligger garn som ska bli en kofta till mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! En liten behändig stickning behövs alltid! 😄

      Radera