23 dec. 2019

Ledtrådar

Nu är det inte många bilder kvar i bildutmaningen från Kelly Lou, en utmaning som roat mig hela december.
Igår var ordet ren och jag vet verkligen inte mycket om renar, knappt ens hur de ser ut. Min ren blev en ensam stackare, en som inte blev utvald att dra tomtens släde. Stackarn, han som jobbat målmedvetet hela året. 
Dagens ord är julstrumpa. När våra barn var små fick de alltid en skattkarta och ledtrådar i sina julstrumpor, ledtrådar som ledde till nya ledtrådar och till slut till en julklapp med ett spel eller något som de kunde sysselsätta sig med hela dagen. När de var riktigt små ritade vi ledtrådarna men när de blev äldre fick de klurigare och klurigare ledtrådar. Det var roligt, saknar det lite grann.
Nu är det lugnare så här dagen före dopparedagen och jag kan ta en kopp te i lugn och ro. 
I min syhörna är det laddat för julbal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar