5 apr. 2019

En mugg med liv

Nog händer det att man snöar in på saker, att man inte blir färdig med dem utan måste ha fler, olika, eller testa att göra på ett nytt sätt. Igen och igen.
Jag älskar muggar, riktiga muggar som det går att dricka te, kaffe eller varm choklad ur. Jag har många, så många att maken då och då hotar med att kasta ut en del av dem men jag envisas och tycker att man faktiskt måste kunna välja mugg efter humör och dagsform och att det därför behövs väldigt många olika. Han är inte helt emot det eftersom han har köpt en del av dem och gett mig i present. Han har också några egna riktiga favoritmuggar. Inte en, utan flera. Jag tar det som bevis på att han egentligen också tycker om att välja mugg efter humör och tillfälle. 

Härom veckan bar jag ändå upp två stora skokartonger med muggar till vinden. Jag tänker att det kommer att bli jätteroligt om något år eller så när jag bär ner dem och liksom kommer uppskatta dem på nytt.  
Några av mina muggar tjänstgör i andra syften ett tag, som pennställ eller blomkrukor. En bra mugg har självklart flera användningsområden. Några får bara vara fina, som prydnad, det är också ett sätt att glädja omgivningen, det vill säga mig.
Så det är kanske inte konstigt att jag ritar muggar, muggar fulla med liv. Mitt liv. Mina passioner. Mina idéer. Nog händer det att man snöar in på saker. Ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar