29 mars 2019

Vitamin D i det fria

Denna väldigt blåsiga och soliga dag var inte perfekt för att ta bilder på nya koftan men vem har lust att vänta på en lugn, lite molnig dag? Inte jag i alla fall.
Vitamin D-koftan är torr och var den inte torr innan så blåste nog den sista fukten ur den när jag var ute, för oj vad det blåste idag!
Den är stickad i 100 % lingarn som jag köpte från Magasin Duett för många år sedan. Ca 350 gram gick det åt till min kofta som är gjord i storlek L. 
Modellen som är kort fram och lång bak funkar bra till min kurviga kropp och den är som gjord för mig, helt utan att jag gjort några ändringar i mönstret, vilket jag nästan alltid behöver göra. 
Me made, för att jag kan och det är roligt.

2 kommentarer:

  1. Passer perfekt klänningen og koftan. Gratulere. Super strikket og sydd du har. Jeg har i gang symaskin også...
    og jeg har stor glede.
    God helg. Hilsen til deg. Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Visst är det en glädje i att sy, önskar dig också en fin helg!

      Radera