1 mars 2019

Fredagsmys

Denna soliga men lite kalla fredag hade jag och en kär vän planerat en liten utflykt.
Vi åkte till Vissefjärda och där visade det sig finnas ett urmysigt café.
I ett litet samhälle på knappt sjuhundra innevånare var det oväntat att hitta en sådan pärla som dessutom har öppet så här års.
Vi åt supergoda Vissefjärdabakelser, de var klart värda resan även om vårt egentliga mål var ett besök på Bizzie Bee som tyvärr snart lägger ner sin verksamhet. Den kan vara så att jag hann roffa åt mig några meter tyg i utförsäljningsyran... Nu måste jag snart sy lite igen!

Enkla sockor verkar annars vara det som passar mig bäst just nu och jag stickar av små mininystan. 
De här sockersöta sockorna kommer passa perfekt hela våren. 
De är stickade av garn från Craft House Magic och Kate Selene
Sju olika garner och väldigt många trådar att fästa när sockorna var klara. 
Nästa par av smånystan är snart klara och för säkerhets skull har jag lagt upp till ett tredje par. Det kallas framförhållning tror jag.
😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar