28 okt. 2018

Hassel och skymning

Vintertid.
Minerva vill vara ute men hon tycker vädret är ganska bedrövligt så hon kurar på trappan. Jag har lättare att acceptera vädret men blir låg av tanken på att solen nu går ner strax efter klockan fyra. Den där svåra skymningen påverkar mig alltid.

Jag har haft en lugn dag och stickar lite på hasselnötssockorna. 
Bara en fot kvar. 
Mönstret är så fint och det är roligt att göra varje hasselnöt. Hazelnut socks heter mönstret och jag stickar av en handfärgad sockblank från Garnbolaget
Vi har en hasselbuske men jag har inte sett några nötter på den. Jag har nog inte tittat tillräckligt noga.
Jag tar in himlens bleka pastellfärger, de där som syns alldeles innan solen går ner och skymningen faller. 
Nu ska jag tända några ljus och ta en kopp te. Det brukar hjälpa mot det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar