23 mars 2016

Dåliga idéer och dåliga rådgivare

Kan vi vara överens om att dåliga idéer och felaktiga antaganden inte blir ett dugg bättre av dåliga rådgivare, ja-sägare och lika-tänkare? Det gäller i alla sammanhang. Sånt har jag haft anledning att tänka på idag, ur flera perspektiv.  
En väldigt dålig idé var att fortsätta sticka jättelångt på loppakoftan trots att jag tidigt insåg att den skulle bli stor, för stor. - Det ordnar sig nog sa jag till mig själv och dum som jag var höll jag med mig och stickade vidare tills det inte längre var hållbart. 
Så från väldigt mycket kofta blev det en massa nystan igen. 
Efter en stunds ilsket muttrande över värdelösa rådgivare var jag alltså tvungen att börja om. 
Bättre sent än aldrig. I det här fallet så finns det ju tack och lov ingen tidsgräns. 

Förresten, så där svartmålad har jag aldrig varit. Det finns appar för sånt numera. Det hjälper inte i verkliga livet men vem vill vara där hela tiden? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar