18 okt. 2015

Transportskada

Det var ett tag sedan jag skrev om hur det går med utbygget. Det beror på att fönster och dörrar skadades under transporten och det satte ett rejält stopp i arbetet. Nu har vi, äntligen, fått ett nytt leveransdatum, eller snarare en leveransvecka, men förseningar har vi varit med om förut så vi tar ingenting för givet. Kanske blir utbygget klart till jul.
Det finns förstås jobb ändå och idag har maken målat panel. Vi misstänkte att det kunde bli ljusgrå tassavtryck lite här och där men än så länge har ingen av våra fyrbeningar lagt tassarna i färgen. Peppar peppar... 
Idag satte jag kniven i de nougatfärgade tygerna som häromdagen talade om vad de ville bli.
Det blir ett enkelt mönster av remsor.  
Jag gör allt skärjobb först så jag kan sy så det ryker sedan. Jag behöver komplettera med ett tyg till, eller kanske två, så än är det inte dax för sömnad. 
Rundar av helgen med några varv virkat.


2 kommentarer:

  1. Jag hat separationsångest. Får inte plats med alla mina tyger..syatelje på två tum ryms inte i en trea.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan verkligen förstå det! Inte alls roligt att behöva göra sig av med sådant man blir glad av! Kram!

      Radera