25 okt. 2015

Batgirl - det är jag det

Denna soliga söndag har jag lyxat till det ordentligt, dels har jag varit ute och tankat solljus, dels har jag sytt.
Det finns så otroligt många fina och roliga trikåtyger just nu och när jag såg batgirl-tyget, designat av Leena Renko, så såg jag genast en klänning med raglanärm framför mig. Jag tänker att vuxna likväl som barn behöver kläder att bli glad av.
Bakstycke, ärmar och halsringning är sydda av svart eko-trikå. Jag har ritat upp mönstret själv, modifierat det lite sedan jag sydde stick-klänningen.
Fickor i sidorna var ett måste.
En klänning helt i min smak. Den passar perfekt så här års.
Så här års när inte varje dag är solig och full av gyllene löv.
En långpromenad mitt på dagen fick mig på gott humör, trots att huset är tomt på ungdomar och hundar igen. 
I rabatten blommar fortfarande några ringblommor. Åh vad de är fina! 
Nu är jag laddad för oktobers sista vecka och jag har tänkt ut en plan för att hantera november. Jag ska skriva mer om det en annan dag, för min plan för november kommer märkas här i bloggen. Kanske behöver fler än jag en plan för november.

Tack världen för en solig och fin dag!

7 kommentarer:

  1. Klänningen är hur söt som helst, passar dig perfekt. Så skönt att kunna tanka sol, det borde jag också ha gjort men här blåste det för mycket för att det skulle vara skönt. Jag har tankat kraft med en Taizémässa nu ikväll. Tips för att hantera november det behöver jag också.

    SvaraRadera
  2. Superfin klänning! Vad jag önskar att jag kunde sy...men har tyvärr ingen talang för det.
    Ha det så fint i din fina klänning och så ser jag fram emot att läsa om din novemberplan. Lite trix och fix behövs absolut för att klara av den månaden.
    Lena i Östersund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det inte talang som behövs utan mod. Testa vetja!

      Radera
  3. Kjolen din ble veldig fin og tøff! Så stilig med det stoffet! Enig i at det er viktig å bruke det som gjør en glad :)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Var har du hittat det snygga batgirl tyget någonstans? =)
    /Marléne
    marlee@live.se

    SvaraRadera