12 aug. 2015

Som vanligt

Så där ja, första arbetsdagen avklarad! Nu är allt som vanligt igen och semestern känns redan avlägsen. Det är verkligen konstigt att tid är så elastisk, ibland hemskt seg och ibland rycker den till så snabbt att man inte hinner med att se den.

Jag har en ganska lång lista med saker jag vill sticka just nu och det är svårt att inte lägga upp tre-fyra nya stickningar direkt men jag försöker hålla mig till ett par stycken. Först på tur står Carmellia
I mönstret finns två storlekar och egentligen skulle jag vilja göra den stora men har bara garn till den lilla, alltså blir det den lilla. 
Färgen är perfekt turkos, finare än den någonsin kan bli på bild.

Det är inte bara jag som jobbat idag, Morris har också gjort det.
Vi har äntligen fått bygglov och kommit igång med altanbygget och Morris ser det som sin viktigaste uppgift att klättra i gruset och vakta arbetsområdet i största allmänhet. Han tar sitt jobb på allvar.
Hade han inte varit så upptagen hade han sett de vackra båtarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar