23 aug. 2015

Monetmålad socka

Idag orkade min trötta hjärna inte med flerfärgsstickningen som krävs för att sticka på den andra Anna-sockan så jag la den åt sidan och plockade fram en av de sockblanks som jag färgade med Jeaba kallfärg under sticklägret i Fattigskogen.
Blått, grön och rött uthällt och droppat lite hur som helst. Hur skulle det bli?
Nystanet blev ganska ljust med tydliga färgstråk.

En enkel socka utan några som helst krusiduller eftersom garnet måste få vara stjärnan. 
När jag kommit en bit på sockan kändes färgerna som en tavla av Monet. 

Lite gräs, lite vatten, några blommor. Precis som i målarens trädgård. 
Så nu har jag ännu en singelsocka men den här får säkert en maka ganska snart. De kommer inte att bli helt lika men frågan är hur olika de kommer att se ut eftersom nystanet nu visar på större röda fält. Spännande!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det var fina färger på din socka stickad av sockblanksen. Vårliga, lugna och varma färger.
    Lena i Östersund

    SvaraRadera
  2. Så snyggt!
    Otroligt bra jobbat!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Så fint garn! Önskar så att jag hade tålamodet att sticka när jag ser ditt garn.

    SvaraRadera