26 juni 2014

I stort och smått

Det blev en dag i solen. Inte på stranden men inne i stan. Jag strosade runt i Eskilstuna en stund på förmiddagen.

Den gamla stadsdelen är nog Eskilstunas mest fotograferade. 
Många vackra tegelhus speglar sig i ån. 
Där borta vid horisonten ligger Klosters kyrka. Jag gick dit och blev förvånad av hur liten jag kände mig därinne i kyrkorummet. Liten som en liten plutt. En del rum lyfter en, andra förminskar en och tyvärr kände jag så i Klosters kyrka. 
Många bänkrader och väldigt högt i tak. 
Jag ville bara ut igen men först tände jag ett ljust för några jag saknar. 
I parken står en Carl Milles staty som heter Guds hand. 
Statyn är lite häftig men den är rest som minne till CE Johansson och jag har lite svårt för den typen av, som jag upplever det, märkvärdifiering av en person. Alla är lika mycket värda och en staty får gärna finnas där för alla, både levande och de som levt tidigare.  
Trots allt är det en vacker park med sommarens grönaste finaste färger just nu. 
Jag har ju tillbringat senaste veckan med 6-7 veckor gamla kattungar och det har varit jättemysigt men i dag träffade jag andra kattungar som bara är några dagar gamla och inte öppnat ögonen än. Supersöta! 
De rymdes lätt i en hand. 
Den här lilla svarta heter Spök. Så gulligt!
Eftersom det var dax för mig att åka hem så klappade jag lite extra på Frans...
...och Minerva och Gru. 
Luna och Kompis hade inte tid för fotografering, de hittade på en massa bus i stället.
Söta Minerva ställde upp på flera bilder bara för det. Goskissar!

En dag av förflyttning har det blivit så dagens ruta är mobil och matchar ratten.
En vecka i Sörmland är slut. Nästa gång kanske jag stannar en månad. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar