13 apr. 2011

Inte på topp

Man kan ju inte vara på topp jämt, och idag är en sån dag när jag kollar in bergens sidor mer än utsikten från toppen. Jag plockade fram min enkla stickning och tänkte ha en skön soffhörnskväll, men satte mig på ena stickan så den gick av. Ska det jäklas så... 
Jag väntar på björkens musöron men tills dess kommer fler vårtecken.
Tisdag 12 april: Jag åkte till jobbet utan handskar. Lite kallt, men också lite befriande. Wild and crazy liksom.
Onsdag 13 april: Jag planterade årets första uteväxter i grytan vid ytterdörren, och så upptäckte jag att hela komposten är full av krokusblad när jag slängde vinterns växter! Hur gick det till? Jag ser fram emot en helt blommande kompost!

2 kommentarer:

  1. Inte konstigt att du tycker det är långt till vår om du tror att det fortfarande är mars :-)

    SvaraRadera
  2. Hrm, inte konstigt.... ;o)) Nu har jag uppdaterat mig! :o)

    SvaraRadera