27 dec. 2009

Sista söndagen 2009

Årets slut närmar sig med stormsteg, och idag är det sista söndagen det här året.
Det börjar nog bli dax för att fundera igenom årsbokslutet, och peka ut årets höjdpunkter, men inte än, för här kommer några pinfärska saker.
För en vecka sedan fick jag en idé om en "väska" att ha stickningen i, en där garnet kan löpa ut genom en öljett. Nu har jag gjort en, och det återstår att se om det funkar bra eller inte. Just nu är jag lite tveksam, för har man väl börjat sticka så sitter väskan fast runt garnet tills man stickat klart, eller för den delen klipper av garnet. Den ska i alla fall testas!



På tyget är det möss, ost, mjölk och - garnnystan! Hur hänger de ihop?
Min 4-åriga systerdotter hänger i alla fall bra ihop med glitter, pärlor, tyll och annat sockersött. Hon önskar sig en lila prinsess-klänning, och när jag hittade lila paljettyg så var jag ju tvungen att sy en. Mjuk jersey inuti, lätt att ta av och på med mjuka kanter mot hals och armar. Inte så ryschig och pyschig, men jag hoppas hon gillar den...

Jag hoppas jag kan återkomma med en bild på lilla prinsessan i sin nya klänning.
God fortsättning!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar