13 dec. 2009

Lussefnatt och lussekatt

Lucia.
Igen.
Tänk att det är två år sedan jag sydde lussekuddarna som ligger i kökssoffan. Det är så roligt att plocka fram dem.

Jag tänker att jag skulle sy fler, och kanske gör jag det någongång.
Idag har jag i alla fall sytt en duk.
De söta snögubbetygerna har jag fått av snälla Ingrid *Tack!*
 och jag ville att de skulle synas ordentligt. Broderiet i mitten är egentligen två olika broderier från Linnéa som jag tagit gånger fyra och sammanfogat.

Det ligger lite snö kvar på marken sedan igår, och är två grader kallt ute. Nu börjar det kännas som vinter. Jag hoppas snön får vara kvar och ge lite ljus!
Idag har vi bakat lussekatter och stekt köttbullar. Luktar gott!
Föresten - Kvilthäxorna hade julavslutning igår. Nya bilder finns på häxornas sida.
Trevlig tredje advents- och Lucia-kväll!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar