12 sep. 2009

Det långsamma framåtskridandet

Det har varit en fantastisk brittsommardag idag, och jag är glad att det är lördag så jag har kunnat njuta av dagen.

Jag har väldigt mycket att göra på jobbet just nu, så när det är helg försöker jag verkligen leva långsamt.  Idag har jag suttit ute och hängt många timmar med näsan i en bok av Sheila O´Flanagan. Skön läsning!

Det är gott om rönnbär i år. Tror ni det blir en kall vinter? Rönnbären är i alla fall vackra att titta på.
Nu ikväll har jag hittat in i syrummet. Mina symaskiner hade nästan dammat igen, stackars dom! Jag var tvungen att sy lite på två stycken bara för det. Ja, jag har fler maskiner, men de får vänta lite till....
En utmaningsquilt i ett förfärligt svårt utmaningstyg (som jag själv valt!) har nu blivit en färdig topp! En liten sneakpeek:

Snacka om långsamt framåtskridande! Utmaningen har grott sedan i mars...
Nästa projekt är en väska till en systerdotter. Hon har fått vänta alldeles för länge! 
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar