30 juni 2009

Koftrapprt

Nu är min Uppifrånochner-kofta nästan klar.
Den blockas för tillfället, och så saknas det knappar.

Dax att reflektera lite, så att nästa kofta blir bättre (för fler ska det bli!).
BraMindre bra
Praktiskt och snyggt att slippa montera. När man stickat klart är man klar!Varför använde jag det där ojämna, tjocka garnet? Obegripligt...
De trumpetformade ärmarna känns helt rätt.Jag delade för ärm/kropp för sent, så ärmhålen är för djupa.
Färgen gör mig glad, och piggar upp min alltför svarta garderobBara rätstickning i ärmsluten gör att ärmarna rullar upp sig lite
Längden blev väldigt bra.Halsringningen är en aning för vid.

Nu kan jag med gott samvete börja fundera på nästa kofta. Jag återgår till ullgarn, som jag tycker mycket bättre om än bomull.
Men - jag säger som Lizzan: Det här blev en prutt-otyp!
Nästa blir bättre! Och Tack Tant kofta för ett jättekul mönster!
***Anette***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar