10 maj 2009

Sy sy syhelg

Nu har det varit syhelg igen!
Den här gången var det Västerhaninge som gästades av syglada tjejer av alla sorter - näe föresten, bara quiltare faktiskt! Man skulle kunna tro att det var väsksömnad på schemat, men det fanns inget schema, så det måste vara en slump att bilderna i kameran ser ut så här:

Många snygga väskor blev det!
Jag sydde en ryggsäck av fem st fat quarters och några blixtlås:

Den blir säkert sommarens favorit 
Jag sydde nästan klart toppen till Truly Scrumptious också.
Det fattas bara en bård nu.

Tack Mimmi för en toppenhelg!
***Anette L***

2 kommentarer:

  1. Ett sådant ryggsäcksmönster har jag letat efter, kan du tala om vad du köpt det ifrån kram märit

    SvaraRadera
  2. Märit - mönstret är från en tysk quilttidning tror jag och det är en kompis som visat mig hur jag skulle göra, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med mönstret. Springer jag på det så hör jag av mig! Kram

    SvaraRadera