20 nov. 2008

Tid är en märklig sak - evighet fram och evighet bak

Hej hej!
Gunnel B (Hej Gunnel!) undrade i en kommentar hur jag får tiden att räcka till allt jag gör. Ja, säg det?! 
  • Om man är väldigt tålmodig med dammråttor och oputsade fönsterrutor, men gör det tråkiga först (städar t ex) och det roliga sen (syr!)
  • Om man avstår från tv-tittande - allt från värsta skräpet till nyheterna och lyssnar på radio i stället
  • Om man alltid har sina sygrejer framme någonstans och slipper plocka undan
  • Om man har en familj som förstår att det är viktigt att få vara kreativ och skapa med sina händer och tycker att det är bra att man är hemma i stället för att åka iväg för att göra något
  • Om man har tusenmiljoner idéer som man vill förverkliga
- Ja, då kanske tiden räcker till! 
Mina dygn är inte längre än andras, jag syr aldrig efter kl 21 (utom när jag är på syträffar med nattugglekompisar) och jag försöker göra en sak i taget.
Så funkar jag 
***
Och på tal om att vara effektiv...

Jag har ÄNTLIGEN gjort ett par sockar till mig själv!
De här är i garnet Fabel, som är "självrandande". Just det här paret fick två ganska omaka sockar, men jag gillar dem ändå!
***
I nyaste numret av Fat quarter finns mönster till en bonad som jag gjort:

Har du inte skaffat tidningen än?
Kolla på www.fatquarter.se så får du veta var den säljs!
***
Och så en sak till...
Jag har hittat två som syr jelly roll-quiltar efter mitt gratismönster!
Dels Pumlansflitigafingrar som sytt ihop trianglarna på ett eget sätt. Jätteläckert!
Dels Ankis i läckra färger som hon sydde på under en quiltcamp vecka på Österby.
- Det är så kul att att se era quiltar tjejer!!!
Har du sett någon annan quilt efter mitt mönster - tipsa mig gärna!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar