11 okt. 2008

Varsågod - du får ett nytt mönster av mig!

Nu är min jelly roll-quilt klar, fotad och dokumenterad! Jag har fått pippi på att göra något mer av baksidan på quilten än att bara ta första bästa tyg och slänga ihop allt, och den här gången så använde jag resterna från toppen till att dekorera baksidan. Det blev bra och lite häftigt tycker jag ;o) Att sen baksidestyget jag ville ha var en aning för smalt och jag var tvungen att lösa det på något sätt är en helt annan historia.... hehehe.... Nöden är uppfinningarnas moder, eller hur?!
Jag hade inte lust att göra ännu en fyrkantig quilt, så den här gången blev det många vinklar och vrår - variation gör livet roligare!
Och så några ord om quiltningen.... Många av er vet att jag gillar att frihandsquilta, så det har jag gjort den här gången också. Mönstret blev vimsiga, virriga trollsländor som flyger och far över quilten.




  
Vill du sy en jelly roll-quilt som min?
Ja då har du tur! Mönstret finns att ladda ner i mappen med gratis mönster.

Jag hoppas  att några av er syr en quilt som min och  att ni tar bilder av den och visar. Skriv gärna en rad i min gästbok med en länk till bilder på just din jelly roll-quilt! Då blir jag så glad så glad! :o)
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar