20 okt. 2008

Resultat från en syhelg

Nu har jag varit i Björkvik igen, och sytt och sytt lite till och njutit av den härliga miljön och den underbara maten, och av alla goa människor! En helg där är en riktigt härlig energipåfyllning! Kram till er alla som var där! Och även till er som brukar vara där, men inte kunde den här gången!
Som sagt, det syddes en del. Först så gjorde jag klart en liten väska som en söt liten tjej ska få när hon fyller år:

Jag tror hon kommer gilla den :o)
Sen sydde jag ramarna runt sjätte Truly scrumptious-blocket (vilket jag broderade när jag var i Frankrike):

Jag hittade ett helt underbar paket med batikremsor hos Pirjo, ett passade tyg hos Liz, och jag kunde knappt bärga mig innan jag fick sätta kniven i alltsammans! Det här bara vill bli bra! :o))

Alla blocken är sydda, men sen ska de sys ihop också... Jag ser fram emot det!
Ett par kuddar såg dagens ljus efter inspiration av block som Lotta L hade sytt:

och den tekniken tyckte jag var så himla kul att jag fortsatte när jag kom hem! Jag hade ju ändå tänkt sy något i rosa, på grund av Åsa i Österbys uppmaning att skänka pengar till bröstcancerfonden och sy en quilt, men tygerna ville inte följa Åsas mönster utan de ville bli så här i stället (för ibland tror jag att det är tygerna som bestämmer och inte jag...):

Japp, rosa så det förslår! :o) Och fler block ska det bli!
Man får så otroligt mycket inspiration av alla härliga quiltare man träffar så nu ser jag fram emot nästa syhelg!!!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar