24 juni 2007

Ugh, vart tar tiden vägen?

Ja, det är i alla fall något som jag funderar över! Kan ni förstå att midsommarhelgen redan är förbi?! Hur gick det till? Jag hänger inte med...

Helgen har varit lugn och skön i alla fall. Midsommarafton firades med syrran och hennes familj. Eftersom regnet skvalade ner så var vi bara inomhus, men det gick det med... Om vi inte hade grillat på kvällen så hade det känts som jul, eller påsk... det är ju samma mat liksom...

Igår så hittade jag till symaskinen en liten stund, och sydde ihop en kudde som nästan var färdig. Tygerna är rester från ett annat projekt, och felskurna för det som de var tänkta att användas till, men som kudde blev de okej. Eftersom färgerna är så bleka så fick brodermaskinen jobba för första gången på länge.

Och så tog jag tag i en av mina stora toppar och nålade ihop topp, vadd och baksida - så nu kan jag börja quilta så fort lusten kommer!

Nu har jag tre arbetsveckor kvar till semestern. Om tiden gått fort fram till midsommar så lär väl de kommande tre veckorna snigla sig fram... ;-)  
Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar