15 juni 2018

Spets- och mumintryck

Klänningen som skymtade på bilderna igår är nysydd. Mönstret är You are beautiful dress från OMG Bananas. Tyget är från Ika Syr, köpt av en kompis på syfestivalen för någora år sedan..
Trikåtyget har underbart fall och är riktigt skönt. 
Jag har gjort en del modifieringar i mönstret, bl a ändrat längd, tagit bort en volang, ändrat ärmlängden och lagt till sidfickor men grundmönstret är riktigt bra. 
Jag måste visa min senaste investering; en hinzaväska med mumintryck. 
Hur söt som helst! Jag har faktiskt en med muminmamman också men den visar jag en annan dag. Hinzaväskor är bra till mycket så det gär finfint att ha många. 
Finfint är också ett nystan nystat på nystpinne. (Det är inte ofta man skriver tre nyst i samma mening!) Det är nämligen kvällens kreativa insats, att nysta ett nystan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar