10 juni 2018

Äppelblommor

Denna väldigt varma dag har jag sytt mig en ärmlös klänning.
Mönstret är från Ottobre Woman vår/sommar 2007 och är en ärmlös topp som jag förlängt och ställt ut sidsömmarna för att få rejält med vidd. 
Sidfickor la jag också till. 
Ärmhål och halsringning är kantade med dubbelvikt tyg. 
Klänningen sitter bättre på mig än på provdockan (ibland är det tvärtom!).
Tyget är från finska Paapii och heter Apple Garden organic jersey.
Nu när jag sytt en sval och ärmlös klänning blir det säkert kallare och regn. Det skulle inte göra något för snart är Fine Sand-koftan färdig.

3 kommentarer:

  1. Mycket fin klänning!
    Vackert tyg från PaaPii, har du sett tygerna från NuppuPrintCompany?
    Jag tror att de skulle passa dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Jag har bara sett något enstaka Nuppu tidigare men de har ju många jättefina!

      Radera
  2. Otroligt fin klänning! Inspirerande!

    SvaraRadera