5 juni 2018

När dimman lättar

De senaste dagarna (och nätterna) har innehållit onödigt mycket migrän men idag har jag varit fri. Så skönt! Det är som att komma ut i ljuset igen efter att ha famlat omkring i tjock dimma. Idag har det varit svalare ute och det har säkert bidragit till att det blev en migränfri dag. Tack för det vädret!

När huvudet värker är det bra att göra saker som händerna fixar på egen hand, utan allt för mycket styrning från hjärnkontoret. Hos mig brukar det betyda sockstickning.
Så sockor blev det, ett par sockersöta rosa med guldglittrande stellinatrådar i. 
De här små sötingarna blev en present så de har redan vandrat iväg.
Utöver sockstickning så fick jag lust att brodera lite. Jag hittade ett påbörjat projekt där mönster och garndockor hamnat på ett ställe (oklart var) och det påbörjade arbetet på ett annat. Jag har en hel låda med broderigarn så jag kände mig inte hindrad av att jag inte hittade garnet som ingick i paketet när jag köpte broderiet.
Nu tar jag de färger jag känner för. Så när som på några blomblad är det förritade motivet nu broderat men jag fortsätter en stund till och låter fantasin styra. Jag vet inte vad jag ska använda broderiet till när det blir klart men jag kommer nog på något.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar