3 juni 2018

Med virkad spets

Tänk att en virkad spets kan bli ett bra väskmaterial.
När en vän frågade om jag kunde sy en väska med en av hennes virkade spetsar så fick jag fundera en bra stund innan jag bestämde mig för hur jag skulle göra.
Det blev en superromantisk väska som jag pyntade lite extra med några pärlor. 
Fodret är rosa, det ska ju vara fint när man öppnar väskan också tycker jag. 
En liten bit spets fick jag klippa bort och den ville jag förstås också använda.
Det blev väl tjockt när jag sydde botten men det är ju bra att botten är stadig. 
Riktigt sött blev det.
Sommarens mest romaniska set. 
Med 30 grader ute så var det ganska skönt att sitta inne i sommarrummet och sy. 
Nu parkerar jag under parasollet en stund.

1 kommentar:

  1. Så snyggt och ett tips för alla egenvirkade och samlade spetsar.

    SvaraRadera