20 juni 2018

Ren och skär

Jag vet att det inte är mycket att skryta med, men titta! Det kommer några regnstänk!
Jag hoppas att det blir fler i natt.
Jag har också lagt upp till en Ragna-socka.
Det var kul att flerfärgssticka med melerat garn så jag testar om det här violetta garnet funkar så att mönstret syns på ett bra sätt. Det verkar lovande.
På tal om att synas; idag när jag kom hem från jobbet lekte vi Gissa färgen på katten.
Hm, är det där en grå? Eller är det möjligen en röd? Eller någon annan som flyttat in medan jag var borta?
Vår röda fina Luna tog sig ett torrt jordbad kan man väl säga och hon var betydligt mer lik sin grå syster än sig sjäkv en stund. Knaskatt.
Det blir inte många cerisa rosor hos oss i år men den här är magiskt fin.
För övrigt har jag fått skydda så många växter jag kan från att blåsa sönder för usch vad det blåser! Och regndropparna har redan torkat bort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar