11 juni 2018

Kompensering

När jag vaknade i morse var allt blött! Det hade äntligen regnat lite och schersminen doftade helt underbart, så där underbart som den bara doftar precis efter regn.
Dagen har varit solig och torr men det finns gott hopp om ännu mer i regn i natt. 
För övrigt har det varit en ansträngande måndag, det känns i min kropp och knopp. 
Det ska jag kompensera genom att inte anstränga mig ett dugg i morgon, på sin höjd fästa några trådar och sticka på en socka. Balans är min framgångsfaktor (får jag påminna mig själv då och då, min 50-åriga hjärna är ju rätt envis och vill helst göra som den alltid gjort men se, det går inte alls det för när den gjorde som den alltid gjort gick det rätt in i väggen, rakt ner i diket och helt bort-i-tok).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar