26 maj 2012

Vita liljekonvaljer, vita syrener och en vit bh

Var ska jag börja? Ska jag börja med förmiddagens sömnad, eller ska jag skriva om kvällens underbara promenad? Det får bli lite huller om buller tror jag...
Jag har just varit ute och gått, i områden som jag vanligtvis inte går i, och det var så härligt! I skogen trängs liljekonvaljerna, fler än jag sett på många år, och i villaområdena dignar syrenerna av väldoftande blomklasar.


Det var gott om bilar som köade för att komma på Gotlandsfärjan när jag gick förbi. De får nog en riktigt fin tur ikväll. 

Mitt vackraste träd, den kaukasiska vingnöten är försommargrön. Snart kommer alla de spretiga hängena som gör trädet så speciellt, men de syns inte än. 
Hela förmiddagen, då det regnade och var grått och ruggigt ägnades åt sömnad tillsammans med några vänner. Min bh som jag sytt i Mulliga Ms sew along är äntligen klar. Den blev fin, men passar mig inte riktigt. Det får bli några justeringar till nästa.  
Jag sydde också på en turkos klänning, men den glömde jag fota. 
Vilken härlig dag!

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder du bjuder på!! Nu är sommaren äntligen här!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Ååååå har blommar inget ännu! Så vackert med havet! Å bh:n ser ju ut som om du hade köpt den!

    SvaraRadera
  3. Jag smällde av lite när jag såg bh:n. Du är ju enastående!

    SvaraRadera