19 maj 2012

Dassiga tips

Under lång tid så har jag sparat på dass-tips; fina, roliga eller galna toa idéer som finns på restauranger, hotell och andra offentliga toaletter.
Så håll till godo, här kommer min dassigaste lista.

Vem skulle inte vilja ha ett vackert fönster på toan? Synd bara att det är sån insyn...
Det vackra fönstret finns på Eksgården på Öland.

En kvast att ha toarullarna på? Smart och snyggt! Lite väl prålig fastsättning bara.
Denna kan (kunde) beskådas på en libanesisk restaurang i Helsingborg.

Kitsch i kubik passar väl på en toa? Som en liten trädgård med vatten och allt. Och guldsprayade vad det nu är i vasen intill.
På ett café i Barcelona hittar man den lilla trädgården, liksom stenarna i tvättstället. 
Kanske inte så hygieniskt, men kul.

Detta är - OtrOligt nOg en tOastOl! 
Den finns också i Barcelona, på ett nybyggt ställe där alla lampor och lysrör satt i golvet. Man kan ana det på bilden.

Ett plant tvättställ i kalksten? 
Avrinningen var mot väggen rakt ner i golvbrunnen, så det gick inte att spola ner stora saker. Stilrent på nåt sätt, funkar nog bara på restaurang men ur fuktskadehänseende... Finns i Kalmar - det som då hette Helens och Jörgens och nu heter nått helt annat.
Där fanns också en kommod. Stilbrott mot kalkstenstvättstället? 
Ja, faktiskt.

Den här duschgömman får mig att häpna än i dag när jag tittar på bilderna! 
På Forsmarks herrgård kan man duscha i tält - inomhus. Där finns också fina möbler och toastol i spännande   blandning. 
Mitt senaste tillskott bland dasskorten är den här urläckra toapappersförvaringen. 
Vill ha!
Den finns på Ingebo hagar utanför Vimmerby.
Mer om Ingebo en annan dag!

3 kommentarer:

  1. Den sista liknar en "tvara" som min morfar gjorde av grantoppar. Det var en gammaldags grötvisp. Mindre än den på bilden, förstås.

    SvaraRadera
  2. Ja, toabilder kanske man skulle ta... Det finns ju både vackra och hysteriskt fula på de ställen man råkar hamna ibland.

    SvaraRadera
  3. Hihi, toabilder har jag också några. Den där klotrunda toan var häftig.
    Kram

    SvaraRadera