24 maj 2012

Blir jag stark, stark, superstark

Det som inte dödar en, det stärker en heter det ju och efter den här rent bedrövliga dagen, och efter ett eländigt år så måste jag bli dunderstark! Starkare än Pippi och Bamse och Hulken tillsammans. 
Bara så ni vet, om ni skulle råka fundera på det.

Och med all den styrka som jag samlar på mig så blockar jag en sjal...


...och klipper till en klänning... 
 Sjalen är stickad i Schoppelwolle Admiral - svart knappt 100 gram, och rester i färgerna Tranbär och Banana Joe. Det är också en rest i blålila som jag inte minns vad det är. Kanten är en liten volang som förhoppningsvis kommer rulla sig lite fint. Stickor nr 3.
Klänningen blir något i stil med den senaste lila, i turkos (vad annars?) linneviskos. 
Nu ska jag storstäda bland tankar och annat bråte inne i skallen, så jag bara tänker snälla och ljuva tankar sen.
Ren och mild.
(Kommer någon ihåg den reklamen, med slogan Ren och mild? Vad kan det ha varit reklam för? Minns inte. Misslyckad reklam alltså.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar