11 nov. 2020

Pure Fuzz

Min mjuka sköna novembertröja är färdig, den som är som en varm kram.

 

Mönstret heter Pure Fuzz och är gjort av Eli/Skeindeer knits.

Tröjan är stickad uppifrån och ner men det är inga vanliga raglanökningar utan 

en fin sadelformad axel som ger en bra passform.

Jag valde att göra tröjan midjekort för att den ska passa till klänning. Jag är inte van att ha så korta tröjor men jag tycker att siluetten är fin så jag ska ge det en chans.

Garnet, det ljuvliga garnet Cielo, är en alpacka/merinoblandning från Holst Garn. Tröjan är stickad på stickor 6 mm och det är precis att mina händer klarar så grova stickor men det var värt mödan eftersom tröjtyget är så härligt.

Visst blir november genast lite roligare med en skön tröja över en turkos klänning?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar