1 sep. 2020

Beige?

 Härom dagen såg jag en bild med texten Life is too short to wear beige och det fick mig att le instämmande. Livet är väldigt kort och fullt av allvar så det gäller att krydda sin tillvaro med lite glädje. Jag ser beige som en metafor för det alldagliga, småtråkiga och smälta in i tapeten-osynliga. Om man älskar just färgen beige så ska man förstås omge sig med den färgen, men det finns många olika sätt att göra livsresan lite roligare, lite gladare och lite mer sprakande.

Jag vet inte om det var de där orden eller om det var något helt annat som fick mig att göra septembersidorna i min skrivbok till något som sticker ut bland månaderna men de blev allt annat än osynliga.
Påfåglar 
och astrar, en masse.
Månadens färger går från blått, via turkos till grönt,
precis det som jag gillar.

Why blend in
when you 
were born 
to stand out?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar